Sunday, July 24, 2011

holiday part 2

actually, there's a lot to write about. but then, I just don't the have the kind of idea yang mencurah-curah ni.. just like I used to. hoho~


and , plus , saya malas. haha~

I was fb-ing the other day, stalking through people's wall., and I found someone's blog. the blog belongs to a she ( perempuan la ba maksud saya tu. hoho!) . the main point here is, I had fun reading her blog and  I got inspired. being inspired is not enough when you didn't start writing right? duh! &^%#@&(

holiday part 2.. I'm still a permanent amah - houseNOTwife at home. so far, no one is interested to take over my post here, at home. haha! no one , I bet.!

I've had my breakdown moments recently, but I've buried , throw them away jauh-jauh. there's no need to keep on hanging and clinging to them. haha! 

it's a good thing actually, because those moments made me think. for this last hols as a student, I want to make the very best out of it. if it possible and of course can la, I want to learn as much as I can - gain skills, fix what so ever "not-so- right" within me, be nice to people around me ( this kinda hard a bit, because I have this some negative feelings towards certain people.huhu!). in short, all the right things la. haha! ( kan senang, cakap begitu seja, mau jg bebunga2. hahaha)

I've been so rajin visiting youtube this hols. listening to songs especially the cover one. got this one cover - right next to you. in the vid, a guy was playing a guitar . ( ehem2, jan sala faham okay! bukan saya tertarik dgn guitarist dia pn. haha!) another being - inspired moment here. I suddenly felt like want to learn to play a guitar.  currently, I don't have even a tiny bit talent in musical instruments and how I wish I had. I used to go  to organ classes during my childhood but I didn't even finish them. *regret mode suda ini*


and then, I wanted to learn and polish my sewing skill. u see, sewing using the machine, - I sooo need to learn them in order for me to survive my final year as an OT student. so, I've told my aunt ( she's an expert in this matter) and has agreed to help me out. thanx! :). okay, off we go to my other aunt's house for this learning session. the first thing I tried sewing was an apron. oh, my sewing skills - speechless. *klu la ada ujian menjahit untuk mo pilih calon isteri, sure la saya the first one yang kena rejek!haha!* jahitan x lurus, jarum mesin patah, benang balik2 putus, I can't even balance the pedal - pedal kaitu ar? haha. paduli la!

okay, I need to attend more session of the class. phew!

oh ya, another sewing stuff that I learned .doing the linangkit- corak benang di baju tradisi. it was tiring, but still I got so addicted in doing it.

 this is the linangkit I've told u. but, it's not complete yet. hoho!

it is holiday, but still I need to start doing my thesis. oh ya, I haven't told u guys about my thesis rite? here's the title.

"perspektif individu dengan kecederaan saraf tunjang mengenai seksualiti dan kefungsian seksual :pendekatan ulasan sistematik"

yup. it is in malay. hoho!

so, for the time being, I need to search and read all the journals related., do a mind map draft and of course the proposal. need to send them as soon as the semester open. so, u see, I'm a houseNOTwife with a thesis waiting for me. haha! but, I like my title. it's interesting. hopefully, no more changes of title la. because i'm so in with this title already. I really hope that everything's going to be fine with this thesis stuff!

okay! that's enough for today's entri. I hope that I'd be given the kerajinan to write up some more. hoho. take care. happy holiday!

4 comments:

  1. houseNOTwife? the term looks familiar ;). LMAO. Oh, in BM ka pula? Kinda hard for me if I have to write it in formal BM. hahahah.

    anyway, good luck!

    ReplyDelete
  2. haha. mmg familiar kwn. sy pinjam term ini dr anda. hoho! ya. tu la. skrg ni mo pening2 sda memikir term2 in bm. hoho. yup3. thx ya!

    ReplyDelete
  3. all the best wif ur FYP winn ;p

    ReplyDelete